Cookie Consent by Free Privacy Policy website Mälartåg Kundservice | Mälartåg Hoppa till huvudmenymenu Hoppa till innehålleast Hoppa till fotensouth

Mälartåg Kundservice

Gå till Vanliga frågor

Vi har samlat de vanligaste funderingarna från våra resenärer under Vanliga frågor. Hittar du inte det du söker där så hjälper vi dig gärna personligen. Kontakta oss där det passar dig bäst.

Gå till Vanliga frågor
En digital illustration av en kvinna i röd tröja och glasögon.

Chatta

Chatta med vår chattbot Mälar-Märta när som helst på dygnet eller med en medarbetare under våra öppettider. Klicka på pratbubblan i webbläsaren för att starta konversationen.

Kvinna står på stationen och använder sin smartphone

Mejla

Har du synpunkter eller frågor? Vi strävar alltid efter att bli bättre och svarar gärna på dina funderingar. 

Skicka E-post

Facebook messenger logotyp

Messenger

Vi finns på Facebook och svarar gärna på dina frågor i Messenger mellan klockan 06–20 på vardagar och klockan 07–19 på helger. 

Öppna i Facebook

Klocka och informationstavla på Stockholm Central

Ersättning vid försening

Om din resa blir försenad, inställd, eller på annat sätt påverkad av trafikstörning kan du ha rätt till kompensation.

Läs mer eller ansök

Du kan ringa till kundservice på telefonnummer 0771-22 44 40

Knappval 1 - Trafikstörning (öppet dygnet runt)

Knappval 2 - Kundservice (öppet vardagar kl 06-20 och helger klockan 07-19)

 

Ombokning vid försening orsakad av Mälartåg när du köpt kombinerad resa med flera trafikföretag (Resplus) hanteras via knappval 1 och är tillgängligt dygnet runt.

Vi kan också hjälpa med

Ledsagning

Har du en funktionsnedsättning och behöver hjälp till och från tåget eller vid tågbyte kan du beställa ledsagning.

Boka ledsagning

Skadeärenden

Information och kontaktuppgifter till dig som råkat ut för en skada eller fått några av dina tillhörigheter skadade under resan.

Till skadeärenden

Hittegods

Ibland är oturen framme. Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att hitta ditt föremål.

Gå till hittegods